ZAPRASZAMY NA ZAPISY DO TEATRU
Teatr Jaracza
22.03.2016 wtorek „ICH CZWORO”; godz.19.00 CENA: 29 zł
„Ich czworo” Gabrieli Zapolskiej w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej to komedia w znakomitej obsadzie. Pomimo upływu przeszło stu lat – tekst jest wciąż aktualny i podejmuje istotny temat kondycji współczesnej rodziny. Pełna komicznych sytuacji sztuka o typowym trójkącie miłosnym i walce o szczęście. Dramat bohaterów polega na tym, że – mimo łączącego ich uczucia – wciąż się ranią.
Pielęgnują w sobie wzajemne żale, oddalają się od siebie, są pogubieni w tej miłości, a na swój sposób wciąż o nią zabiegają. Spragnieni ciepła i zaślepieni egoizmem – uciekają każde w swój świat i nie potrafią z niego wrócić. Temu nieudolnemu wołaniu o miłość przygląda się córka. Małżonkowie zapominają o tym, co najważniejsze – o uczuciu, wzajemnym szacunku i o dziecku. Trudny i bolesny temat podany jest w lekkiej i dowcipnej formie.
Akcję osadzono w magicznej aurze Wigilii i Sylwestra – wyjątkowych dni, w których stawiamy sobie nowe wyzwania i deklarujemy diametralne zmiany. Bajkowa sceneria i świąteczny klimat – w zestawieniu z atmosferą panującą przy stole – tylko podkreślają widoczny kontrast. Tekst znakomicie wpisuje się w dzisiejszą rzeczywistość poprzez uniwersalność podejmowanych tematów.
Teatr Muzyczny
07.04.2016 niedziela „AJ WAJ, CZYLI HISTORIE Z CYNAMONEM”; godz. 18.30 CENA: 30 zł
Aj waj! czyli historie z cynamonem to literacki cymes, pełen wysmakowanego humoru i pięknej, niepowtarzalnej muzyki. Ożywia zapomniany świat, który przez wiele wieków był nam, Polakom, tak bardzo bliski – świat kultury żydowskiej. Autor scenariusza i reżyser Rafał Kmita przedstawił go z delikatnością, ale i dowcipnie, zyskując uznanie znamienitego izraelskiego recenzenta Michaela Handelzaltsa (dziennik Haaretz), który napisał: Dobrą rzeczą jest to, że nikt nie śmieje się tu z Żydów, lecz z Żydami.
Teatr Muzyczny
09.10.04.2016 sob, niedz „KRAINA USMIECHU”; godz. 18.30 CENA: 30 zł
Kraina uśmiechu, jedno z najpiękniejszych dzieł Franza Lehára, to operetka nietypowa, bo bez szczęśliwego zakończenia. Libreciści opowiedzieli historię miłości, która z powodu różnic kulturowych nie może być spełniona. Akcja Krainy… rozgrywa się w Wiedniu i Pekinie w roku 1912. Hrabianka Liza odrzuca zaloty porucznika Gustawa von Pottensteina; kocha, z wzajemnością, księcia Su Czonga, chińskiego posła w Wiedniu. Gdy książę wraca do ojczyzny, Liza wyjeżdża razem z nim, ale mandaryn Czang, ojciec Su Czonga, nie chce dopuścić do małżeństwa syna z Europejką: zgodnie z tradycją książę powinien poślubić cztery chińskie dziewice. Su Czong zgadza się z jego wolą, chce jednak zatrzymać przy sobie Lizę – jako piątą żonę. Do Chin przyjeżdża Gustaw, który przy pomocy siostry księcia, Mi, przygotowuje ucieczkę upokorzonej Lizy. Su Czong dowiaduje się o planach ucieczki, ale rozumie, że dziewczyna nie będzie szczęśliwa w obcym kraju i pozwala jej odejść.
Akcja sceniczna rozpoczyna się i kończy kilkadziesiąt lat po wydarzeniach, o których mowa w libretcie. W prologu i epilogu, w których została wykorzystana muzyka uwertury, pojawia się postać Lizy von Pottenstein, która po powrocie z Chin została żoną Gustawa. Na historię miłości Lizy i Su Czonga patrzymy więc jej oczami. Szczególnym uznaniem krytyki i publiczności cieszy się piękna scenografia Ryszarda Kai, wielkiego znawcy kultury Chin. czas trwania spektaklu: 2 godziny 20 minut (z jedną przerwą). Muzyka FRANZ LEHÁR
Teatr Powszechny Mała Scena
08, 09, 10.04.2016 piąt, sob, niedz. „VLADIMIR”; godz. 19.15 CENA: 30 zł
„Vladimir” ukazuje historię trójki przyjaciół mieszkających razem pod jednym dachem, którzy postanawiają wynająć pokój kolejnemu lokatorowi. W ich drzwiach zjawia się tytułowy bohater Vladimir – emerytowany ochroniarz. Jego pojawienie całkowicie zmienia życie lokatorów… „Vladimir” to kameralny dramat psychologiczny skoncentrowany na sztuce manipulacji. Pokazuje, jak na styku różnych doświadczeń, różnic światopoglądowych i różnych wzorców zachowań rodzi się napięcie. Pojawia się pytanie – czy można według swojej koncepcji organizować życie innych?
Teatr Powszechny Mała Scena
05,06.04.2016 wtorek, środa „ONY” ; godz. 11.00 CENA: 25zł
07.04.2016 czwartek „ONY”; godz. 19.15 CENA: 25 zł
Ony” to sztuka dla młodzieży, czyli dla ludzi, którzy powoli żegnają się z wiekiem dziecięcym, by w końcu zacząć rozumieć świat i funkcjonować w nim w sposób bardziej świadomy – by stać się dorosłymi. Ale to też sztuka dla dorosłych, którzy pamiętają ten moment i te wydarzenia, gdy stawali się dopiero dorosłymi. Bo „Ony” to sztuka uniwersalna. Znakomity, wielopoziomowy tekst Marty Guśniowskiej to bajka à rebours. To opowieść o współczesnym świecie, o naszych zmaganiach, lękach i drzemiących w nas potworach. Główny bohater, po stracie matki wyrusza w podróż w poszukiwaniu ojca, którego nigdy nie znał. Droga, którą przebywa w onirycznej, bajkowej scenerii staje się metaforą dojrzewania. Podczas podróży Ony spotyka korowód bajkowych postaci, zdobywa serce Księżniczki, ma niesamowite przygody, by w finale osiągnąć spokój. A może po prostu, aby dorosnąć?
Teatr Powszechny Duża Scena
08.04.2016 piątek „POMOC DOMOWA”; godz. 11.00 CENA: 30zł
08.04.2016 piątek „POMOC DOMOWA”; godz. 19.00 CENA: 50zł
Znakomita komedia Camolettiego w brawurowym, przygotowanym specjalnie dla Teatru Powszechnego w Łodzi przekładzie Bartosza Wierzbięty, znanego szerokiemu gronu odbiorców, jako twórca polskich dialogów do takich filmów animowanych, jak m.in. „Shrek”, „Rybki z ferajny”, „Misja Kleopatra”, „Asterix i Obelix”, „Madagaskar”, „Sezon na misia”, „Kot w butach”, „Film o pszczołach”, „Hotel Transylwania” otworzy nowy rok w Teatrze Powszechnym. Będą to inne perypetie Nadii, bohaterki sztuki „Boeing, Boeing” Camolettiego. Nadia to prawdziwy agent w spódnicy, która wszystko wie, wszystko widzi i wszystko ma pod kontrolą. Czy u nowych pracodawców uda jej się uniknąć plątania w damsko-męski galimatias? Czy zapanuje nad sercowym bałaganem swoich nowych gospodarzy? I jakie tajemnice sama skrywa?
Teatr Wielki
01.05.2016 niedziela „KOPCIUSZEK” Balet; godz.16.00 CENA: 15 zł parter
Ponoć istnieje 700 wersji baśni o Kopciuszku. Giorgio Madia przystępując do pracy nad swoją wersją bajki, przeniósł ją w lata 50-te. Kolejna wersja wzruszającej historii dziewczynki, nękanej przez złośliwą macochę i jej niedobre córki. W wydaniu Giorgia Madii to jednak pogodna, pełna dowcipu i humoru opowieść, pokazana niezwykle plastycznie i z wielkim smakiem. Przedstawienie baletowe dla widza w każdym wieku, ale na naszej scenie nie wszystko jest tak jednoznaczne jak w opowieściach Charles’a Perraulta i braci Grimm. Obsypane Złotymi Maskami przedstawienie tryska humorem i zaskakującymi pomysłami inscenizacyjnymi. Jego autorzy umiejętnie balansują między parodią a hołdem dla sztuki baletowej.