TEATRY
 

ZAPRASZAMY NA ZAPISY DO TEATRU    

BILETY W KORZYSTNYCH CENACH:

Teatr WIELKI

25.05.2017 czwartek „MADAMA BUTTERFLY” godz. 18.30  CENA: 40 zł, 50 zł

Opera w trzech aktach. Spektakl w języku włoskim z napisami w języku polskim.

Choć dzisiaj do największych operowych przebojów Giacomo Pucciniego, do których – obok takich dzieł jak TOSCA czy CYGANERIA – z pewnością należy MADAMA BUTTERFLY, jej prapremiera w La Scali zakończyła się katastrofą. Duet miłosny z I aktu skwitowano buczeniem, a gdy Cio-cio-san zaczęła śpiewać o wijących gniazda rudzikach, widownia zaniosła się takim śmiechem, że przedstawienie nieomal zerwano. Obecnie to bodaj największy wśród oper melodramat, prawdziwy wyciskacz łez. Losy zakochanej gejszy – oszukanej i porzuconej, która nie może żyć bez honoru, więc z honorem umiera, kompozytor zaopatrzył w muzykę dramatyczną z poruszającymi ariami głównej bohaterki. Choć w tej historii papierowe wydają się nie tylko japońskie parasolki, ale i same postaci, wystarczą pierwsze takty arii „Un bel di”, żeby słuchacze wszystko wybaczyli Pucciniemu, intuicyjnie wiedział, że klimat Dalekiego Wschodu doskonale sprawdzi się na scenie, a widzów zachwyci swoją egzotyką i niepowtarzalnością.

20.06.2017 wtorek „SPARTAKUS” Balet w trzech aktach godz. 18.30     CENA: 40 zł, 45 zł

W drugiej połowie XIX wieku nowym centrum sztuki baletowej stała się Rosja. To tam powstały Jezioro łabędzie, Śpiąca królewna i Dziadek do orzechów; to stamtąd pochodzili Lew Iwanow, Michaił Fokin, Wacław Niżyński czy twórca Baletów Rosyjskich Siergiej Diagilew, którzy na przełomie wieków przenieśli rosyjskie osiągnięcia w tej dziedzinie na zachód Europy, gdzie swoją twórczość z dużym sukcesem prezentowali Igor Strawiński i Siergiej Prokofiew.
Kontynuatorem rosyjskiej tradycji muzyki baletowej stał się zapewne Aram Chaczaturian, którego „Taniec z szablami” z baletu Gajane oraz Adagio z baletu Spartakus należą do najbardziej znanych utworów rosyjskiej muzyki klasycznej XX wieku. Balet w trzech aktach, z librettem Nikołaja Wołkowa, będącym swobodnym opracowaniem historii o Spartakusie, rzymskim gladiatorze z I w. p.n.e. napisany został w 1954 roku i od razu uzyskał pierwszą nagrodę na konkursie kompozytorskim. Od tego momentu kompozycja i jej liczne opracowania choreograficzne w wykonaniu najlepszych zespołów baletowych zawsze spotykają się z wielkim entuzjazmem publiczności.

01,02.07.2017 sobota, niedz. „NOC W WENECJI” Operetka, godz.18.30     CENA:40 zł, 45 zł       

Operetka w trzech aktach. Spektakl w języku polskim z polskimi napisami.

Trudno w operetce doszukiwać się sensu, logiki czy racjonalizmu, nie o to wszak w niej chodzi. Nie inaczej jest w NOC W WENECJI; zawiłości libretta stwarzają nieprawdopodobne i zaskakujące sytuacje, a wraz z często irracjonalnymi reakcjami bohaterów przynoszą humor i zabawę. Ta klasyczna operetka wiedeńskiego kompozytora tworzy wraz z ZEMSTĄ NIETOPERZA i BARONEM CYGAŃSKIM mistrzowską triadę gatunku. Znaleźć w niej można wszystko to, co najprzyjemniejsze dla oka, ucha i ducha. Dla wiedeńskiego króla walca libretto i tym razem stało się jedynie pretekstem do stworzenia iskrzącej się dowcipem muzyki, efektownych arii i popisowych scen zbiorowych. A wszystko w niezwykłej scenerii weneckiego karnawału z jego tajemniczością, wymyślnymi maskami i kostiumami jak nie z tego świata.
Nasza najnowsza realizacja tylko podkreśla wesoły charakter dzieła, a twórcy łódzkiej inscenizacji zdają się bawić możliwościami formy, nie unikając przy tym nawiązywania do klasycznych rozwiązań w interpretacji i budowania przestrzeni scenicznej tej fantastycznej operetki.

Teatr NOWY

26, 27.05.2017 piątek, sobota „KOKOLOBOLO, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata” godz.19.00    CENA: 35zł

Na dzieje każdego miasta i każdej społeczności składają się nie tylko podniosłe chwile i chwalebne czyny, ujęte w kronikach magistratu i historycznych syntezach; lokalną tożsamość budują zaś nie tylko honorowi obywatele i zasłużeni działacze. Zdarza się, że ta rola przypada postaciom działającym na granicy prawa, ludziom kontrowersyjnym, dalekim od stereotypu szacownego mieszczanina. Dla Łodzi jedną z takich postaci jest Ślepy Maks, legendarny przywódca żydowskiego półświatka, król podziemnego życia w przedwojennej metropolii, którą zamieszkiwali Polacy, Żydzi, Niemcy i Rosjanie. Ślepy Maks był dotąd bohaterem filmów, książek, a nawet gry miejskiej, ale nie trafił jeszcze na deski teatru. Tymczasem trudno o bohatera, który lepiej by się do tego nadawał, barwniejszego, bardziej skomplikowanego, mniej jednoznacznego.  Przestępca? Niewątpliwie. Obrońca uciśnionych? Są i na to dowody. Z całą pewnością Ślepy Maks był postacią nietuzinkową, a jego pełne tajemnic życie jest niemal gotowym scenariuszem filmowym. Postanowiliśmy opowiedzieć o nim na nowo, nie przejmując się zbyt mocno faktografią, która jest zresztą pełna luk i niejasności, jak to zwykle bywa w przypadku legend. Losy Maksa chcemy połączyć z równie spektakularnymi i niezwykłymi kolejami żywota jednego z jego kompanów, Szaji Magnata. Ten ostatni miał według relacji prowadzić jedyną w swoim rodzaju, kilkuletnią wojnę podjazdową z hitlerowskimi oprawcami z łódzkiego getta, wojnę, która skończyła się jego śmiercią w kazamatach gestapo. W spektaklu odtworzono wielokulturową atmosferę Łodzi sprzed II Wojny Światowej. Na scenie powstała restauracja Kokolobolo, siedziba szajki Maksa. Opowieść jest wzbogacona o oryginalne piosenki, odwołujące się do folkloru wielonarodowych łódzkich przedmieść i podwórek. Przedstawienie łączy w sobie elementy szlachetnej rozrywki i rozprawy z historią, poważnej dysputy i poetyckiej zadumy, dramatyzmu, humoru i nostalgii. Czas trwania: 2 godziny i 15 minut z przerwą. Sugerowany wiek odbiorcy powyżej czternastu lat.

Teatr MUZYCZNY

29.05.2017 poniedz. „KLIMAKTERIUM II, czyli menopauzy szał” godz. 18.00    CENA: 60 zł, 80 zł, 90 zł

Wydawało nam się, że o klimakterium powiedzieliśmy już wszystko… Myliliśmy się! Elżbieta Jodłowska powraca z nowym hitem! „Klimakterium 2, czyli Menopauzy Szał” powstało na wyraźną prośbę publiczności, która chciała poznać dalsze losy bohaterek – już nie młodych, ale jakże młodych. Wciąż walcząca z nadwagą, ale już nie bezrobotna Pamela i Zosia, zaradna pani domu, starym zwyczajem przybywają świętować kolejne urodziny Maliny. Tym razem spotykają się w jej, dopiero co otwartym, pubie. Brakuje tylko Krychy, która też miała przybyć, ale… tego nie zdradzimy!          Za to pojawia się, obdarzona liryczną duszą, Angela, która wraz z Maliną prowadzi interes. Gdzie zaś zbierają się tak różne kobiety, które tyle czasu się nie widziały i mają sobie wiele do powiedzenia, tam jest głośno, śmiesznie i zaczyna się zabawa! Ponad 1800 przedstawień „Klimakterium…i już” w ciągu 6 lat od premiery wyraźnie pokazuje, że kobieta wraz z jej problemami, to temat niewyczerpany. Nasze bohaterki ,,wyklęte wstały z poniżenia” i realizują to, o co tak walczyły w pierwszej części: udowadniają, że klimakterium to nie koniec świata, a dopiero początek nowego życia. Zupełnie nowe piosenki we wspaniałych aranżacjach i z zabawnymi tekstami, których nie można przestać nucić, złożone choreograficzne układy i ta niepowtarzalna energia, którą występujące na scenie aktorki dzielą się z publicznością. Częścią z nich spotkaliśmy się w „Klimakterium…i już!”, ale do tego zacnego grona dołączyły też nowe artystki, jedna lepsza od drugiej i wszystkie zupełnie znakomite. I każda z nich wnosi do spektaklu coś zupełnie niepowtarzalnego.

ILOŚĆ BILETÓW OGRANICZONA                                                                                                                                                          ZAPRASZAMY